Vannak olyan területei az online marketingnek, melyek mindenképpen profi segítséget követel meg. A szövegírás és a cikkírás tipikusan ilyennek számít. Talán még emlékszel a főiskolás évekre, vagy az érettségi írásbelijére, amikor komoly görcsölés árán sikerült csak összehozni a szükséges fogalmazásokat, szakdolgozatokat. Mindez pedig semmi ahhoz képest, amit a mai webes környezet megkövetel. Kulcsszavak, megfelelő tagolás, tényleges információtartalom és olvasmányosság- ezek mind lényegesek akkor, ha az online megjelenésről van szó.

Nem véletlen, hogy sokan a PR cikkek megírását szakemberekre bízzák. Az írás szakma, de nagyrészt ösztön és tehetség kell hozzá. Ugyanakkor korántsem mindegy, hogy sikerül-e az értékesíteni kívántaknak és a célcsoportnak megfelelő stílusban fogalmazni, hiszen ez a siker titka is lehet. Ha segítséget szeretnél kapni a PR cikk íráshoz, akkor rengeteget tudnak segíteni az olyan weboldalak, mint a prcikk.com.

Akár magad is megpróbálkozhatsz az írással. Izgalmas kihívás lehet egyszer-egyszer saját cikkeidet megjelentetni blogodban vagy a kiszemelt weboldalon. Ez utóbbi azonban már megköveteli a megfelelő sajtókapcsolatokat, amelyeknek rendszerint az online marketing területén tevékenykedő cégek biztosan birtokában vannak. Ugyanakkor, ha írásra adnád a fejed, akkor vannak olyan területek, melyek fokozott odafigyelést igényelnek.

Tipikusan ilyen a kezdés. Ha az olvasót cikked első néhány mondatával nem fogod meg, akkor jó eséllyel máshová kattint majd. Mert lehetőség ugye kínálkozik bőven a világhálón. Éppen ezért a Te feladatod az, hogy felkeltsd érdeklődését, és azt fenn is tartsd a cikk utolsó soráig. A világhálón keresgélők rendszerint információkban gazdag tartalmat keresnek, így a kulcsszavakat és a semmitmondó gondolatokat egymás után fűző irományok ideje régen lejárt.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a Google is előnyben részesíti azokat a tartalmakat, melyek a megfelelő részletességgel járnak körbe egy témát, és valóban az olvasóknak szólnak. Ugyanakkor marketing szempontból nem elhanyagolható, hogy mennyire építi ki a cikk a bizalmat a márka iránt, s áttekinthető-e a szöveg. Mindezek a mai kor internetezője számára kiemelt jelentőséggel bírnak. Ha nem vagy a szavak embere, akkor bízd profikra a szövegírás teendőit.